V roce 1957 lyžaři z TJ Lokomotivy začali provozovat na Bukové hoře takzvaný „ ŠLEPR“. Jednalo se o dva navijáky s automobilovou převodovkou ve spodní stanici a o vratnou kladku, umístěnou na dnešní třebovské sjezdovce pod lesem. Na laně byly připevněny úchyty pro osm lyžařů do tzv.pavouka. Po vytažení sjezdařů k horní kladce se otočil směr navíjení a pavouk se druhým navijákem stáhl zpět a mohli jet opět další lyžařští nadšenci.

Nakonec jsme se dohodli, že postavíme nový kotvový vlek, jaký v té době již fungoval v Deštném v Orlických horách. Výběr vhodného místa pro stavbu spodní stanice jsme po domluvě s místními obyvateli zvolili na základech starého mlýna na horním konci obce Čenkovice. Tato místa byla již opuštěná, bydleli zde pouze tři osadníci. Po okolních stráních zbyly po odsunu Němců v roce 1946 pouze prázdné chalupy a kostel.